خلاصه

کتاب روزشمار تشکیل سقیفه تا شهادت بانوی دو عالم سلام الله علیها تقویم حوادث مربوط به اوایل سال 11 هجری قمری یعنی آخرین ماههای حضور پیامبر صلّی الله علیه و آله و همچنین حوادث پس از رحلت آن حضرت تا شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها را ورق می زند. بطوریکه وقایع سقیفه از چند روز قبل از شکل گیری آن تا نزدیک به سه ماه پس از آن –و بطور مشخص تا هنگام شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها- در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است. نویسنده کتاب، حوادث هر روز را با نظم آفرینی بصورت یک سیر تقویمی و روزانه نگارش نموده و اساسا بدنبال ریشه یابی علل حوادث و شناسایی اثرات آن نیست و فقط روایتگر روزهای غم انگیزی است که بر حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها گذشت و باعث سوگواری و تنهایی امیرالمومنین علیه السلام شد.

دانلود کتاب از آدرس زیر:

 

http://p30up.ir/images/tk60p6jmrufz22mxjql3.pdf

رحلت تا شهادت

 

آخرین جلوه فاطمی

صدیقه طاهره سلام الله علیها با بدنی رنجور وارد مسجد می شود و چون شمشیرهای برهنه را بالای سر امیرمومنان علیه السلام مشاهده می کنند، به تلخی ندا می دهند:

«ای ابوبکر! چه زود بر اهل بیت خدا نیرنگ بستی. به خدا قسم! بر سر قبر پدرم می روم و در خلوت آن جا موی پریشان می کنم و شکایت به درگاه الهی می برم.»

ابوبکر که به اهداف خود دست یافته است، به همان بیعت اکتفا کرده و دستور می دهد تا مهاجمان، امیرمومنان علیه السلام را رها سازند.

آن بانوی بهشتی با قلبی اندوهگین و بدنی پر از جراحت، به خانه برمی گردند. اینک مسجدالنبی آخرین گامهای سرور زنان اهل بهشت را بر صحن خویش لمس می کند. حضرت صدیقه سلام الله علیها از این پس همنشین بستر بیماری است. سلمان می گوید:

« آن بانوی الهی در پس این وقایع پیوسته همنشین بستر بودند تا به سبب آن جراحات، شهید گشتند.»

گویا در پی این ماجراست که حضرت، دیگر توان خروج از منزل و رفتن به «بیت الاحزان» را نیز ندارند.

(صفحه 106/آخرین جلوه فاطمی)

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








برچسب ها :

موضوع :
رحلت تا شهادت ,  ,